دسته‌بندی نشده

حمل و نقل تاج و سبد گل

توسط 1 فوریه 2020 فوریه 2nd, 2021 دیدگاهی ثبت نشده

باربری برای گل فروشی

تاج و سبد گل  یکی از اجزای جدایی ناپذیر مراسم عروسی ، نامزدی ، جشن ، مهمانی ، تجلیل و ترحیم هستند که با توجه به شرایط و موقعیت افراد به صورت حضوری ، تلفنی یا اینترنتی سفارش داده می شوند؛ در این میان تحویل گرفتن تاج یا سبد گل و تحویل دادن آن در محل مورد نظر باید با دقت کافی انجام شود تا سفارش شما صحیح و سالم به دست فرد مورد نظر برسد.

مجلس ترحیم ممکن است در مسجد، حسینیه و یا منزل شخص برگزار شود. تاج های گل ارسال شده از طرف بستگان معمولا کنار در ورودی محل برگزاری مراسم قرار داده می شوند. بهترین زمان برای ارسال تاج گل همین زمان است. شما می توانید تا یک ساعت قبل از مراسم را برای ارسال تاج انتخاب کنید.با توجه به شرایط خود و مخاطبتان، زمان مناسب را انتخاب کنید و گل و پیام مورد نظر را در بهترین شرایط و بهترین زمان بندی به دوست او برسانید و به عزیزان خود نشاندهید که در سخت ترین شرایط نیز در کنارشان خواهید بود.

برای جابجا کردن و انتقال کلنی های زنبور عسل چند نکته مهم را باید مد نظر داشت.
۱ – جابجائی کندو ها در هنگام شب یعنی پس از غروب آفتاب که همه زنبورهای کارگردر کندو هستند صورت گیرد.
۲ – باید تمام سوراخها و درزهای و دریچه پرواز کندو به جز سوراخ های تهویه کندو بسته شود .
۳ – باید کندوی شما ۱۰ قاب باشد و یا قاب های خالی در داخل کندو گذاشته شود تا به هنگام حمل قابها داخل کندو جابجا نشده که باعث تلف شدن زنبورها و یا ملکه گردند . اگر برای شما امکان این کار نیست از یه تیکه چوب و یا یه میخ بلند در طرفین قابها برای فیکس کردن قاب آخر استفاده کنید.
۴ – درب کندو ها محکم بسته شود و در صورتی که امکان دارد بخصوص برای ردیف روی بار کامیون در دو طرف درب و کندو میخ کوبیده شود و با سیم به هم وصل گردد تا باد درب کندو را برندارد و یا اگر در حین حمل و نقل کندو به زمین افتاد درب باز نشود و زنبور ها بیرون بیایند.
۵ – حجم محل بار وسیله نقلیه باید متناسب با حجم کندوها باشد تا از تکانهای شدید کندوها جلوگیری شود .
۶ – موتور وسیله نقلیه باید از ابتدای بارگیری روشن باشد تا زنبور ها از ابتدای بارگیری به صدای موتور عادت داشته باشند.
۷ – در هنگام بارگیری باید سعی شود که لبه سقف بالاترین ردیف های کندوها موازی با لبه قسمت بار وسیله نقلیه باشد یا حداکثر یک ردیف بالاتر از آن باشد.
۹ – پس از بارگیری باید تمام ردیفهای کندوها با طناب یا سیم بکسل محکم شود تا در هنگام حرکت وسیله نقلیه ، کندوها تکان نخورند.
۱۰ – چنانچه نیاز باشد که وسیله نقلیه بین راه توقف کند بهتر است در محل سایه توقف کند و طول مدت توقف زیاد نباشد.
۱۱ – بهتراست زمان حرکت طوری تنطیم شود که وسیله نقلیه در شب حرکت کند و تا قبل از بالا آمدن آفتاب به مقصد برسد . زیرا با گرم شدن هوا امکان تلف شدن زنبور ها وجود دارد و زنبورها در شب تمایل به خروج از کندو ندارند.
۱۲ پس از رسیدن به مقصد باید مکان زنبورستان را در محلی مسطح و مرتفع انتخاب نمود و کندوها را پشت به باد قرار داد و سپس بعد از گذشت نیم ساعت از استقرار سوراخ پرواز تمام کندو ها را باز نمود.
۱۳ – بایستی توجه نمود که پس از استقرار کندوها در محل جدید نباید تا سه روز به بازرسی وضع داخلی کندوها اقدام نمود زیرا حداقل ۳ روز لازم است تا زنبورها بتوانند با تنش مهاجرت خود را تطابق دهند و آرامش معمولی در کندو برقرار شود.
۱۴ – در مواقع گرم سال ممکن است نیاز باشد که در هنگام مهاجرت زنبورستان با پاشیدن آب روی کندوها به خنک کردن فضای داخلی کندوها کمک شود.
۱۵ – در مناطق سرد سیر یا در فصول پاییز و زمستان مشکلات تنش گرما در حین مهاجرت زنبورستان وجود نخواهد داشت یا کمتر خواهد بود . خصوصا که در هوای خنک یا سرد زنبورها تمایلی به خروج از کندو ندارند . بنا بر این در فصل گرم سال نباید روی بار کندو ها را با چادر بست ولی در فصل سرد باید با چادر روی بار را بست.
۱۶ – گاهی زنبوردار مجبور است در طول روز اقدام به کوج زنبورستان خود کند . در این شرایط باید قبل از بارگیری کندو ها مقداری دود غلیظ وارد سوراخ پرواز کندوها کند و آنها را منتقل کند. ولی چون در روز مقداری از زنبورهای چرا کننده در مزرعه هستند باید یک یا چند کندوی حاوی زنبور و یا بدون زنبور ولی دارای قابهای بافته شده را در محوطه قرار دهد تا زنبورها پس از مراجعت به آنها وارد شده و بعدا انتقال داده شود ولی باید سعی شود در روز این کار انجام نشود.
۱۷ – در حرکت وسیله نقلیه باید آهسته حرکت کند و از ترمز های شدید و یا شتاب شدید خود داری شود و راننده و سرنشینان خودرو باید با لباس کامل زنبور داری بوده و تا پایان حرکت از برداشتن کلاه و در آوردن لباس یا دستکش خود داری کنند. چرا ممکن است در حین حرکت زنبوری وارد کابین شده و اقدام به نیش زدن کند و احتمال تصادف به وجود آید .
۱۸ – اگر کندوهای شما فرسوده هستند باید از کندوهای نو و بدون هیچ گونه درز و شکافی استفاده نمایید و درب کندوها کیپ باشد و به راحتی برداشته نشود . اگر کندویی از شما درزی داشت با چسب و یا گل رس آن را بسته و مواظب باشید که کندویی از روی بار و یا دست کارگر حمل به زمین نیفتد.

شماره تلفن باربری

باربری و اتوبار ظریف بار آماده حمل و نقل انواع تاج و سبد گل برای شما عزیزان است تا با آسودگی خاطر بتوانید سفارش خود را در محل مورد نظر تحویل گرفته و به عزیزانتان تقدیم کنید. شماره تلفن 1500 را به خاطر بسپارید. این شماره بدون نیاز به کد از طریق تلفن ثابت و تلفن همراه در دسترس شما قرار گرفته است تا با باربری و اتوبار ظریف بار در تماس باشید.

کارکنان باربری و اتوبار ظریف بار با دقت کامل و سرعت مناسب آماده حمل و نقل انواع تاج و سبد گل برای شما همشهریان گرامی در نقاط مختلف شهر تهران هستند. با ظریف بار تجربه ای شیرین و به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید.

error: Content is protected !!