دسته‌بندی نشده

پاکیزه نگهداشتن کف منزل بعد از اسباب کشی

توسط 29 ژانویه 2020 ژانویه 17th, 2021 دیدگاهی ثبت نشده

توصیه های باربری برای کفی ها

۱– استفاده از پادری: استفاده كردن از یك تكه فرش كوچك یا حتی موكت موجب می شود تا شما به هنگام ورود به خانه بسیاری از آلودگی ها مثل خاك، شن، گل، سنگ ریزه و آشغال را با كفش هایتان وارد خانه نكنید.

۲– افراد خانواده را مجبور كنید تا كفش هایشان را دم در و هنگام ورود به منزل از پایشان خارج كنند. این كار هم باعث كاهش ورود گرد و خاك به داخل منزل می شود. بچه ها معمولاً در آوردن خاك به منزل با كفش هایشان مشهورند. در عین حال كفش های عاج دار علاوه بر آوردن سنگ ریزه به منزل باعث رساندن آسیب به كف خانه هم می شود.

۳– تمیز كردن معمول كف خانه برای عمر زیاد و همچنین زیبایی آن بسیار مؤثر است. آلودگی ها باید به سرعت با كمك جارو یا جاروبرقی و در صورتی كه مایعات باشد باكمك تی پاك شود تا پس از گذشت مدتی از آن مجبور به خراشیدن و كارهای دیگر نباشید. زمین های به صورت پاركت و موزاییك و … قبل از شست وشو با مایع و شست وشوی مربوط باید با جارو كاملاً تمیز شود.

۴– هنگامی كه می خواهید روی فرش را با جاروبرقی تمیز كنید، سر جارو برقی را در حالت فرش قرار دهید یعنی عاج های مویی فرش را به داخل دهید. حواستان باشد هنگامی كه می خواهید سطوح پاركتی یا موزاییكی و یا سرامیكی را تمیز كنید، مجدداً عاج های مویی را خارج كنید چون ممكن است به اینگونه كف ها صدمه وارد كند.

۵– صندلی و میز معمولاً به كف های غیر فرشی آسیب می رساند. سعی كنید حتی الامكان از وسیله ای برای گذاشتن زیر پایه های میز و صندلی استفاده كنید تا درهنگام حركت كردن فرش و میز به كف خانه تان آسیبی نرسد. برای این كار می توانید از یك تكه كوچك موكت یا وسایلی كه به این منظور تهیه شده است استفاده كنید.

۶– برای قسمت هایی از خانه كه معمولاً پررفت و آمد است و زیاد عبور و مرور در آن است سعی كنید از فرش یا یك قالیچه استفاده كنید تا در آن قسمت ها به زمین آسیبی نرسد. حتی می توانید قالیچه را روی فرش هم بیندازید تا به فرشتان كمتر آسیب برسد.

۷– قبل از اینكه شروع به تمیز كردن زمین بكنید، ابتدا ببینید كه كدام مواد برای زمین شما مناسب است و آسیبی به آن نمی رساند. حتماً سعی كنید كار تمیز كردن را با دست انجام دهید.
حالا نوبت به مرحله اصلی و تمیز كردن كف های مختلف می رسد.

كف های پاركت

پاركت و زمین هایی كه با پاركت پوشیده شده اند بسیار حساسند و نباید همانند كف های سرامیكی و موزاییكی با آن رفتار كرد. رسیدن آب به پاركت در هنگام تمیز كردن موجب خراب شدن قسمت هایی از پاركت و باد كردن آن می شود. هر چه نباشد به هر حال چوبی است.

۱– معمولاً زمین های پاركتی توسط واكس ها و روغن های مخصوص براق می شوند. پس از انجام این كارها یك قطره آب روی یكی از قسمت های پاركت بریزید و چند لحظه صبر كنید تا خشك شود. اگر دایره یا لكه سفیدی ایجاد شد، مطمئن باشید كه این قسمت و سایر قسمت ها كاملاً تمیز است. حالا می توانید با تی های مخصوص زمین های پاركت، یعنی همان تی های خشك روی آن و سایر قسمت ها را تمیز كنید.


۲– معمولاً موادی هستند كه مخصوص تمیز كردن كف های پاركت است. این مواد عموماً به صورت اسپری و روغن هستند. برای تمیز كردن كف های پاركتی حتماً از این گونه مواد استفاده كنید.


۳– لازم نیست هر روز این كار را برای كف خانه تان انجام دهید. چون استفاده زیاد از این پاك كننده ها هم موجب رساندن صدمه می شود. هر ۱۰یا ۱۴روز یكبار می توانید از این روش استفاده كنید یا حتی دیرتر.


كف های سرامیكی و موزاییكی

مهمترین نكته در اینگونه كف ها، قابلیت تمیز شدن آسان آن هاست. این زمین ها بسیار ساده تمیز می شوند. با انجام مراحل زیر قطعاً مشكلی برای تمیز كردن این كف ها برای شما پیش نخواهد آمد.


۱– كاملاً زمین و كف را توسط جاروبرقی و یا جاروی دستی تمیز كنید و جارو بكشید. مطمئن باشید كه هیچ آلودگی و جسمی مانند خرده های غذا یا مو روی زمین نمانده باشد.


۲– حالا نوبت شست و شوی مرطوب است. برای این كار به سادگی می توانید با آب گرم این كار را با تی انجام دهید. انواع و اقسام مواد شوینده كف و خوشبوكننده هم در بازار یافت می شود كه می توانید برای تمیز كردن كف هایی اینگونه، از آن استفاده كنید.


۳– در پایان و پس از خشك شدن زمین برای تمیز كردن بیشتر می توانید دوباره از جارو استفاده كنید و مواد احتمالی باقیمانده را از روی زمین پاك كنید.
فرش، موكت و


ایرانی ها خودشان استاد تمیز كردن فرش هستند و قطعاً نیازی به توضیح ما هم نیست اما برای اینكه مطلب ناقص نماند این تكه را هم اضافه كنیم. برای تمیز كردن فرش با استفاده از جاروبرقی و كشیدن آن روی فرش می توانید به راحتی فرش را تمیز كنید. با استفاده از این روش های ساده انواع و اقسام زمین ها را تمیز كنید، بدون كوچكترین زحمت اضافی.

در نهایت هم اگر به مشکلی بر خوردید که قادر به تمیزکردن آنها نبودید کارگران خبره ی ظریف بار به همراهی شما میشتابند.

شماره باربری ظریف بار

برای مشاوره با کارشناسان ظریف بار با شماره تماس 1500 بدون پیش شماره از سرتاسر ایران تماس بگیرید .کارشناسان ظریف بار به صورت 24 ساعته پاسخگوی شما خواهند بود

error: Content is protected !!