دسته‌بندی نشده

وسایل غیر ضروری که نباید با خود به خانه جدید ببریم

توسط 1 فوریه 2020 ژانویه 19th, 2021 دیدگاهی ثبت نشده

باربری ظریف بار،باربری سبز

 

ماگ های بی استفاده –  خوشبختانه اسباب کشی به معنای شروع جدید در آشپزخانه جدید می باشد، بدون حجم زیادی از وسایل بی استفاده و ماگ های دور ریختنی. اگر دیدید که کابینت آشپزخانه شما پر از ماگ و لیوان های بی استفاده است، شما تنها نیستید. تقریبا تمامی افراد از این قبیل ماگ ها در خانه خود دارند که به روش های مختلف بدست آورده اند. بعضی ها به عنوان اشانتیون و بعضی ها هم خریداری شده است. اگر شما هم یکی از آن افراد هستید که به جمع کردن ماگ ها پرداخته اید، هم اکنون این وسایل غیر ضروری را جدا کنید و سپس آنها را اهدا کرده یا دور بریزید.

 

 

لباسهایی که سال ها نپوشیدید- به ایستید و نگاهی به کمد لباس ها بندازید.  اگر خودتان را بین لباس های دمده و قدیمی که دیگر نمی پوشید دیدید، زمان آن رسیده که پاکسازی را شروع کنید. ممکن است پیدا کردن وسایل و لباس های قدیمی کار سخت و زمان بری باشد، اما یکی از کلیدی ترین کار ها قبل از اسباب کشی است که باعث کاهش حجم وسایلتان برای جا به جایی و صرف هزینه باربری کمتری می شود. از این ها گذشته لباس ها فضای زیادی در کارتن اسباب کشی و کمدها می گیرند. وقتی زمان به تصمیم گیری رسید تا ببینید کدام لباس را خارج کنید ، تنها این سوال را از خود بپرسید ” آیا پارسال این لباس را پوشیده ام؟ ” . اگر جواب “نه” بود وقت آن رسیده که آن را کنار بگذارید. بهترین کار بعد از جدا کردن این لباس ها اهدا کردن آن ها به مراکز خیریه می باشد.

کوسن های تزئینی قدیمی – یکی از راه های کم کردن حجم وسایل دور انداختن کوسن های قدیمی و بلا استفاده است. در اکثر خانه ها تعدادی کوسن بی استفاده می بینید که اعضا خانواده طی سال ها  جمع کرده اند. مگر اینکه شما تصمیم به استفاده آن ها در خانه جدید خود متناسب با دکور جدیدتان داشته باشید.

DVD و CD های بی استفاده- اگر کشو شما پر از فیلم ها و dvd های قدیمی می باشد دیگر وقت آن رسیده که آن ها را نیز دور بریزید . با دور ریختن این cd و dvd ها می توانید فضای بیشتری برای موارد بهترو جدید تری داشته باشید. فیلم، موسیقی و سریال می تواند به عنوان اولین موارد انتخاب شوند. کولکسیون فیلم شما مطمئنا در خانه جدید به درد شما نمی خورد و فقط فضای الکی اشغال می کند. برای راحت شدن از دست آنها حتی می توانید همه را یک جا بفروشید .

 

نقاشی قدیمی منزل- زمانی که شما در حال ترک منزل برای جایگزینی ساکنین جدید هستید، شما باید قبل از اسباب کشی مسئولیت خراب ها را بپزیرید و برای درست کردن آن ها اقدام کنید. این موارد شامل گرد و خاک ، امکانات سرمایشی گرمایشی و البته نقاشی دیوارها می شود.

داروهای تاریخ گذشته – اگر کابینت محل نگهداری دارو شما هم مملو از دارو های تاریخ گذشته می باشد، سریعا اقدام به دور ریختن آن ها بکنید. برای اینکه به درستی دارو ها را دور بریزید سازمان جهانی دارو FDA توصیه می کند که، اول بررسی کنید تا ببینید آیا این دارو توسط شرکتی برگردانده می شود یا خیر. اگر جواب خیر است می بایست طبق دستور FDA اول دارو ها را با هم مخلوط کنید. سپس درو یک پلاستیک قرار دهید  در آن را محکم ببندید و داخل سطل زباله بی اندازید. اطلاعاتتان را ازتمامی قوطی قرص ها خط زده و سپس دور بریزید.

کتاب ها- اون دسته از افرادی که علاقه به کتاب دارند و کتاب زیاد خریداری می کنند همه بیشتر از اون چیزی که فکر می کنند کتاب دارند. در حالی که قصد جا به جایی تعدادی از کتاب ها را دارید، تعداد زیادی از آن ها که سال ها فقط خاک خورده اند رو می بایستی جدا کنید مگر اینکه کتاب های با ارزش و کلکسیونی باشند. کتاب هایی که دیگر کارایی ندارند باید از خانه خارج شده و به دیگران اهدا یا فروخته شود.

غذا های مانده – فراموش نکنید که قبل از اسباب کشی یخچال خود را خالی کنید.  شما میتوانید غذا های کنسروی را زود تر بسته بندی کنید و مواد فاسد شدنی مثل گوشت را روز آخر با استفاده از کارتن های مخصوص مواد یخ زده ظریف بار که تا 24 ساعت دما را حفظ می کنند استفاده نمایید. هرگز توصیه نمی شود که تمامی مواد غذایی یخچال را بیاورید. به افرادی که تجربه اسباب کشی ندارند ، توصیه می شود تا از چند روز قبل از اسباب کشی خرید میوه، شیر و سبزیجات انجام ندهد.
اسباب بازی های بلا استفاده – خانه شما هم پر از اسباب بازی بچه ها شده است؟ از لگو گرفته تا انواع عروسک های باربی و ماشین های بازی. اسباب بازی ها می توانند بدون آنکه متوجه شوید کل خانه شما را بگیرند. اگر بچه ها بزرگ شده اند و دیگر از اسباب بازی ها استفاده نمیکنند به شما پیشنهاد می کنیم که آن ها را اهدا کنید.

 

لوازم الکتریکی قدیمی – در دنیای امروز که هر روز تکنولوژی جدیدی به بازار می آید، ما می توانیم قربانی داشتن وسایل الکترونیکی قدیمی بی استفاده شویم. از شارژر های قدیمی گرفته تا هدفون ، آیپد و …. قبل از اسباب کشی بهترین زمان برای فروش یا اهدا آنهاست اگرچه ممکن است به خوبی کار کنند اما همچنین زمان مناسبی برای جایگزینی مدل جدید تر با آن می باشد.

وسایل حمام قدیمی – از بطری های شامپو خالی تا لیف و دیگر وسایل حموم که قدیمی شده اند را می بایست دور ریخته و در خانه جدید از وسایل جدید استفاده کنید. در کنار این فراموش نکنید که نگاهی هم به وسایل آرایشی بهداشتی خود بندازید تا اگر موارد تاریخ گذشته وجود داشت آن ها را هم دور بریزید و فضای بیشتری ایجاد کنید.

 

مبلمان قدیمی – اگر شما قصد کم کردن وسایل برای حمل را دارید و می خواهید برای خانه جدیدتان مبلمان نو تهیه کنید به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از اسباب کشی آن ها را بفروشید و بعد از رفتن به خانه جدید آن ها خریداری کنید. به این ترتیب هزینه باربری شما نیز کمتر می شود .

error: Content is protected !!